EUROVISION 2011

Avslutat för i år.

Ett långdraget spektakel som innehåller så mycket skit...
Men som samtidigt, år efter år...
lockar uppmärksamhet från såväl mig, som hundra miljontals övriga världsmedborgare.
Det är mäktigt.

Finalen i sig, tyckte jag var en av det bättre finaler på mycket lång tid.
Jämna, bra, välgjorda låtar.
Samt en hel hög av folk som faktiskt kunde sjunga också.
Det brukar vara sällsynt, men det flesta pinsamheter grenades faktiskt bort under transportstreckan
(läs semifinalerna).

Sverige gjorde en av sina bästa tävlingar på länge, alltid kul.
Speciellt i ett startfält som höll relativt, nej.. faktiskt mycket hög klass.

MEN...
Jag jag ställer mig verkligen inte bakom vinnar-låten i år.
En alldeles för platt, tråkig, random radiolåt som enligt mig inte alls utmärkte sig mer än någon annan.
Dock är väl det faran i ett väldigt jämnt startfält, att det blir just en random som vinner.
För vem kan ärligt talat, stå upp rakryggad och säga: "Jag hade Azerbadjan som favorit" ?

Blir kul att se hur nästa års värd-land tar sig an utmaningen att
hålla ett av världens i särklass största live-tv-program.
Ett område där vanligtvis oerhört proffsiga Tyskland misslyckades totalt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0