MELODIFESTIVALEN DELTÄVLING 1

Yes, då var det igång igen.
Som vanligt med blandade känslor och åsikter.
Tycka vad man tycka vill...
Faktum är att det är Sveriges i särklass största tv-program.
Faktum är också att det sprutas ut hits från de olika deltävlingarna, även nya artister.
Undrar jag om det någon gång varit så starka låtar i en deltävling som det i lördags var!?
Chefen Björkman och hans team har ju i år för första gången
fått vara delaktiga i vad som ska vara med och inte.
Fortsätter den satta standarden i kommande deltävlingar blir det
tveklöst den bästa svenska melodifestivalen någonsin, musikaliskt.
Förhandsfavoriten Danny Saucedo pallade trycket och fick mest röster och är således klar för Globen.
Och som han gjorde det!?
Tror han slog världsrekord i artisteri på scén..
Vilken närvaro, vilken energi, vilken sång...ja vilket nummer!
Det ska till något brutalt bra i kommande deltävlingar för att vi inte ska skicka Danny till Tyskland.
Jag tror dock redan det är klart...
500 på att han representerar Sverige, någon som bjuder emot?
I övrigt...
Som sagt, mycket starka låtar, 2 av 8 som var riktigt dåliga, enligt mig...
Dilba, kom sist...blev lite förvånad över det, men samtidigt inte.
Lite för modern låt i dessa sammanhang, som inte det äldre gardet köper.
Men min instinkt säger att den låten kommer liras friskt på svenska dansgolv närmsta månaderna efter att namnkunniga Dj's fått skruva och justera lite sound och remixa!
Det är igång i vart fall - Och jag säger rakryggat: Jag gillart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0