MICHAEL JACKSON

Plattan som kommit nu med MJ, efter hans död.
Det är ett album som splittrar musikvärlden lite.
Mig också.
Första singeln ut är ju som bekant duetten med Akon;"Hold my hand".
Pajjas-låt rakt av.
Som Akon själv sagt i intervjuer, det är en låt med MJ's budskap osv...
Visst, han kanske ville ha den som första singel, som Akon också hävdat.
Men ALDRIG så som den blev, aldrig.
En riktig pung-producerad B-version av en sämre Akon-låt.
Inget som påminner om en Jackson-låt alls.
Övriga låtar på skivan är det ett mer orginelt MJ-sound i anser jag.
Vilket nog är som den sjukligt pedanta legendaren hade velat ha det.
Men låtarna i sig är ju inte så starka som man kanske hade hoppats på.
Visst, det finns guldkorn.
"Much too soon" är vacker.
"Monster" som 50 Cent medverkar i är dock min favorit
efter att ha tagit mig igenom albumet några gånger nu.
THE KING OF POP, VILA I FRID

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0